wtorek, 11 marca 2014

Udostępnianie drukarki między komputerami z Ubuntu

Chciałem udostępnić drukarkę podłączoną do mini serwera, na którym postawiłem Ubuntu Server innemu komputerowi z Ubuntu. Oczywiście pierwszym pomysłem było użycie Samby. Jednak wszelkie gimnastyki nie zdały się na nic. Mimo przeszukiwania forów i próbowania różnych rozwiązań nie udało mi się wydrukować poprzez Sambę. Próbowałem sprawdzić również to samo na dwóch komputerach z Ubuntu i też nic z tego nie wyszło. Co dziwne gdy używałem wersji 10.04 udostępnienie drukarki można było po prostu wyklikać w GUI i wszystko działało jak należy. Dopiero spojrzenie na schemat na stronie ubuntu.com uświadomiło mi, że być może Ubuntu w ogóle przestało wspierać udostępnianie drukarki dla innego komputera z Ubuntu. Jednak narzędzie GUI do udostępniania drukarki również nie działa. Dopiero po dłuższym poszukiwaniu w internecie udało mi się znaleźć rozwiązanie. Należy ustawić protokół ipp. ipp://ipserwera/printers/nazwadrukarkiwcups wcześniej należy w CUPS na serwerze ustawić udostępnianie drukarki w sieci. W Ubuntu 14.04 drukarka udostępniona w CUPS przez ipp znajdowana jest automatycznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz